Tuesday, February 15, 2011

All about love

CINTA.......

Dapat mengubah debu beralih emas,
Keruh menjadi bening,
Sakit menjadi sembuh,
Derita menjadi nikmat,
Dan kemarahan menjadi rahmat........

Hehehehe...mesti korang tertanya-tanya kan knaper lah ngan aku nie...dahlah dah lama sesangat tak update blog aku nie sampai bak kata Pn Dell...update lah blog dah bersawang.... Kekekeke....

Bukan taknak update tapi ntahlah...lepas keta accident hari tu macam-macam lagi dugaan yang dating yang buat aku rasa macam dah taknak hidup lagi dalam dunia nie.... Dengan sakitnyer... dengan hal-hal lainnya...macam2 lagilah...tension n preasure..... Knaper lah aku leh tak perasan memula tapi akhirnya.... Tuhan tu bukak gak pintu hati aku untuk sajer2 pergi bertanya pasal keadaan aku... Hmmm akhirnya.... Aku dah tau lah knaper aku jadi macam nie....

Takpe...bak kata ustaz tu... memang benda-benda macam nie Tuhan izinkan... tapi biasalah... adalah balasannya bila dunia dah akhir zaman nie... Hmm aku redha.... aku terima apa saja yang berlaku... Mungkin ini dugaan buat aku.... Alhamdulillah.. aku cepat sedar walaupun dah lebih 3 tahun sebenarnya benda nie bersarang dan dah sebati ngan aku...

Masa tgh lepak2 kat umah cuti Maulidur Rasul nie akak sebelah umah kasi kad kawin kawan umah yang penah dok ngan aku dulu.... Dah nak kawin dah budak nie.... Hmmm jodoh dah sampai la....
Dalam pada dok belek-belek kad kawin dia tu yang ada statement pasal cinta kat atas tu... n tersentuh plak aku nak mencoretkan kat blog aku nie.... Tapi ada lagi satu yang betul-betul buat aku rasa Yes!!!... That’s right.... Pasal ianya bab kesempurnaan... Ye aku tak sempurna...tp bukan semua orang dalam dunia nie sempurna.... Cuma apa yang aku tahu.. Kawin nie we complete each other...
Bukan b4 kawin dah blame memacam... macamana nak kawin kan macam tu... Okay..cuba korang tgk dan renung2kan ayat2 dalam kad nie.....

Tak perlu mencari teman secantik Balqis,
Andai diri tak sehebat Sulaiman,
Mengapa mengharapkan teman setampan Yusof,
Jika kasih tak setulus Zulaikha,
Tak perlu mengharapkan teman seteguh Ibrahim,
Andai diri tak sekuat Siti Hajar,
dan
Mengapa didambakan teman hidup bak Siti Khadijah,
Kalau diri tak sesempurna Rasullullah (S.A.W),
Bimbinglah dirinya,
dan
Terimalah kekurangan itu sebagai keunikan,
Carilah kebaikan pada dirinya,
dan
Bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya,
Tetaplah berdoa pada Tuhan,
Agar dia akan menjadi milikmu....

Tersentuh n terfeeling plaks aku baca ayat tu... hmmm aku cuba untuk menjadi sesempurna mungkin... Cuba untuk memberikan yang terbaik.... Okaylah.... kang banyak lagi tulis kang meleleh plak air mata aku nie....hehehehe...memang aku betul2 tersentuh ngan ayat2 kat atas tu....

Salam Maulidur Rasul buat semua.... Perbanyakkan selawat pada junjungan besar kita Nabi Muhammad (S.A.W) insyaAllah....besar rahmatnya dari Allah (S.W.T)... selamat beramal...

No comments: